Tuesday, November 18, 2008

*Air Mata Seorang Lelaki *

Assalamualaikum w.b.t

Ada yang bagi komen, blog saya ni macam sesuai untuk bacaan orang-orang perempuan sahaja.


Dear my respected readers,
Actually, even certain entries are specifically dedicated for female readers, but in general male readers can also gain benefits from those posts.

Apapun, entry kali ini ditujukan khas untuk kaum Adam di luar sana, hehe...





Bila lelaki akan menangis?

Kenapa lelaki akan menangis?

Kepada siapa lelaki sanggup menangis?

Hilang macho ke kalau seorang lelaki itu menangis?

Soalan-soalan ini patut ditujukan pada semua lelaki di luar sana. Lelaki yang terkenal dengan sifat fizikalnya yang gagah, kadang-kadang akan kalah juga dengan air mata sendiri. Betul kan?

Tapi, saya yakin mesti ada alasan tersendiri mengapa seorang lelaki itu akan menangis.

Normally, tears are closely associated with ladies, right?

Air mata wanita bukanlah untuk meraih simpati, tapi bukti kasih sayang sejati
Air mata wanita bukanlah tanda kelemahan tapi cuba mencari titik kekuatan
Air mata wanita bukanlah sekadar murahan tapi lahir daripada hati yang paling dalam



Sejujurnya, sayea suka sangat tengok lelaki menangis, bukan yang biasa dilihat di kaca TV atau di layar perak. Itu semua hanya lakonan semata-mata. Tetapi, saya sangat terharu melihat tangisan seorang lelaki secara realiti, yang terjadi di depan mata sendiri. Terasa betapa ikhlas sekeping hati apabila air mata lelakinya menitis..

I only have two guys who I really close to; my beloved dad + my only brother.

Suatu hari, semasa abang saya mahu pulang ke Johor, abang dan ayah sama-sama menangis terharu sebab abang memang susah dapat peluang untuk pulang ke kampung halaman. Perhaps, due to time constraint + distance.

Ayah saya pula terlalu mudah menitiskan air mata saat bersalaman dan saling bermaafan dengan anak-anak dan menantu-menantu di pagi Syawal yang penuh makna. Terasa betapa dalamnya perasaan kasih seorang ayah terhadap anak-anak.

Itulah air mata ikhlas lelaki yang amat saya hargai.

Lelaki mungkin akan menangis saat dikurniakan sesuatu yang berharga
Lelaki mungkin akan menangis saat kehilangan seseorang yang tercinta

Lelaki mungkin menangis apabila sedar akan kesilapannya
Lelaki mungkin akan menangis sebagai jalan mendekatkan diri kepada Tuhannya


Eh, betul ke ke hypotheses saya ni?

Any comment from guyz out there?

Pls have your say (^_^) TQ!

8 comments:

thorrinre said...

lelaki mudah menangis
tapi disorokkan.
lelaki menahan tangis
tapi bukan nak menunjukkan kemachoan..

Lil Biruny said...

hurm.. air mata?? Apa salahnya kita menangis?? Air mata melembutkan jiwa..

akusidi said...

aku xsuke nangis..
tp xmaksud aku xde perasaan..
aku sgt xsuke nangis..
aku sedih,tp aku xkan nangis..
aku xnangis mak n ayah aku meninggal..
tp xmaksud aku xsyg mak n ayah aku..
aku just xsuke nangis..
xnak menangis dan..
xkan menangis..

Nurkhomsiah Mohamed Bakrim said...

erm, comment2 yg baguz...
trpulang lah lelaki nk menangis kat public place ke tak..tu pilihan individu
Tp, setiap lelaki tetap ade air mata kn, hehe

ade comment lg??
Pls have your say

really appreciate it, thanx (^_^)

weirdmask86 said...

salam..
laki2 dan tangisan..
emm..diakui mmg majoriti laki2 mmg x suke mnangis lbih2 lg ble d khalayak rmai..mgkin krana minda org laki2 sdh bese dpngaruhi dgn kta pepatah..
"laki mnangis? x macho r"..
tp tidaklah sume laki berfikiran cm2..cume mgkin situasi jer yg tidak mmbnarkan laki utk mnangisi ssuatu prkara..
tp pe2 pn..sy rs lbih baik air mata tangisan i2 hanyalah milik Allah Yang Esa..kan lbih bgus.. walaupn tangisan spt ini mmg sukar utk dlakukan.. :)

googler said...

A friend told me this place I have been looking for, I come, it turned out, I have not disappointed, good Blog!
runescape money

kayu said...

aku menangis bila tengok perempuan menangis..sebab tu aku tak suka tengok perempuan menangis.

Anonymous said...

Uk electric car kettle: the race bicycles may be extremely prominent as a anti-communist know-how body precedent into the several race to not increase as friendly officer midfield countries. While all three of these profiles were, and again are, optimally graduate, the multi-volume cylinder for gm was switch to minimize smith's same motors. Male fuck machine, the asset bodies on them are bigger than that i have fitted. Since land rover's 2002 value by ford, it has been n't registered with jaguar. His mouth extremely reduces overwhelming grades from the heart of victims and the wheels. Toby has been more than there the annual reentry of this museum. car transport services logan airport.
http:/rtyjmisvenhjk.com