Wednesday, May 20, 2009

Quality Vs Quantity


A : Nanti dah kahwin, nak berapa orang anak?

Me: Erm, ikut la berapa rezeki Allah nak kurniakan, saya terima je…
A: Hi, tak kan tak pernah berangan kot..nak family besar mana?
Me: Hehe... tak kisah la besar mana. Yang penting quality, bukannya quantity. Lagipun, bukan senang nak didik anak zaman sekarang ni kan...
A: Betul-betul, setuju... Tapi, terus doa dan usaha la dapat buat yang terbaik. Awak boleh, insyaAllah~
Me: Amin... ;)


* * * * * * * * * * * * * *

Assalamualaikum w.b.t
Dialog di atas sekadar mukaddimah untuk entry kali ni. Beberapa orang sahabat asyik bertanya;
kenapa saya tak update blog?
bila nak update blog?
tak ada story baru nak share ke?
I realize, having a blog is a decision... being a blogger is a commitment. I'm sorry to all my respected readers... Saya minta maaf kepada semua followers blog yang tak seberapa ni. Selain alasan biasa; busy dengan commitment lain, saya juga berpegang pada prinsip tadi; it’s all about the quality and not the quantity. Bukan mudah hendak berkongsi sesuatu yang bermanfaat untuk semua pembaca yang budiman dan bukan senang juga untuk menyentuh hati manusia lain melalui penulisan. Basically, those are the two primary aims of creating this blog.
Kakak pesan, jangan menulis ikut syok sndiri... jangan hanya pandai berkata tapi buktikanlah apa yang diperkata. Menulis apa yang orang suka baca, mahu baca dan perlu baca!

Setiap manusia dikurniakn tempoh masa yang sama; 24 jam sehari. Saya dengan rendah hati berdoa semoga masa saya menulis untuk blog ini tidak sia-sia dan masa anda membaca di blog ini juga tidak sia-sia.... I really wish that u will gain something beneficial for spending your precious time to visit this page, insyaAllah…aminn~
“Katakanlah (Muhammad), “Apakah perlu Kami bagitahukan kepadamu tentang orang yang paling rugi perbuatannya? Iaitu orang-orang yang sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia, sedangkan mereka mengira telah berbuat sebaik-baiknya.
Mereka itu adalah orang yang mengingkari ayat-ayat Tuhan mereka dan (tidak percaya) akan pertemuan dengan-Nya. Maka, sia-sia amal mereka dan Kami tidak memberikan penimbangan terhadap (amal) mereka pada Hari Kiamat.”
(al-Kahfi: 103-105)

Saya tidak mahu anda di sini sekadar membaca ayat demi ayat tapi saya mahu anda memahami + menghayati. Boleh kan? =)

Terima kasih atas sokongan semua!
Semoga diri ini kekal dengan prinsip; "Tak hidup dek puji, tak mati dek keji"

Segala komen-komen membina saya terima dengan hati terbuka, tenang dan syukur… Dengan penuh sedar mengakui kelemahan diri yang tidak sempurna.
Segala puji-pujian dikembalikan kepada Allah S.W.T. Saya ini hanya insan biasa.


Betulkan niat, ikhlaskan hati, hanya redha Allah yang dicari*
amin Ya Rabbal Alaminn…~=)

2 comments:

ZuH@iLieY said...

betul tu khom....
happy belated beday!!!!!!!!

Nurkhomsiah Mohamed Bakrim said...

tq elly..
nk hadiah, huhu,, =)